Saturday, October 13, 2007

Eee twiki nasıl gidiyor?

Twiki'yi kurdum ama henüz hayata geçiremedim. Yani, eğer hayata geçirmek resmi olarak tüm çalışma ekibinize "Dikkat, dikkat... dokümantasyon yapabilmeniz için artık yeni bir dostunuz var, evet twiki artık yaşıyor.. Wiki ile herşey daha güzel, lütfen siz de kullanın.." demek ise hayır henüz hayata geçirmedim.

Bunun dışında kod geliştiren arkadaşlardan sorunlar geldikçe bunları çözüp hazırladığım Sıkça Sorulan Sorular kısmına ekledim ve geliştirmeye çalışıyorum. En azından bu şekilde bir içeriğin oluşması için uğraşıyorum. Sürekli entegrasyon, konfigürasyon yönetimi ve sürüm yönetimi ile ilgili terimleri, tanımları bu wiki içerisinde dokümante etmeye çalışıyorum. İbrahim'in de katkılarıyla projede çalışan, iş hayatında yeni olan yazılımcılara wiki'nin ne demek olduğunu ve ne işe yaradığını anlatmaya çalışıyoruz, bu zaman zaman çok güç olabiliyor. Ama inanın, piyasaya yeni katılan yazılımcılar bu tür kavramlara adapte olmakta eskilere göre daha becerikli olabiliyorlar. Sebebi, gerek henüz tüm kavramlarla kafalarının karışmamış olması olsun, gerekse işleri en başından düzgün yapabileceklerinin bilincinde olmak olsun, açıkçası iyi gidiyorlar.

Twiki'nin sitesindeki skinleri indirdim, hiçbirisi default (pattern) skin kadar iyi değil.. Herkesin kullanımına açılmadığı için henüz plugin ihtiyacımız ortaya çıkmadı, ama çıkarsa da kendimi rahat hissediyorum, çünkü twiki'yi seçme sebeplerimden bir tanesi de plugin bolluğu idi.

Bunların yanında zaman zaman neden Confluence yerine Twiki'yi tercih ettiğime dair sorular ile karşılaşıyorum. Düşünseninze Sun bile wiki'sini Confluence üzerine götürüyor. Çok da beğendiğim bir ürün.. Ama sebep şu, ben hem projenin web sayfası olsun, hem de wikimiz olsun istiyorum. Bu konuda Confluence yetersiz kalıyor, wiki konusunda değil elbette, hem wiki hem web sayfası olabilme konusunda, yapılamaz mı? uğraşmak lazım.. Ama Twiki bu konuda gayet esnek, birden fazla web'e sahip olabilirsiniz, mesela yazılımcılar için bir arayüz (web sayfası), aynı zamanda son kullanıcı için bir arayüz, ve hatta konfigürasyon yönetimi için bir arayüz.. Ve hepsinin dokümantasyonu...

Twiki ile şimdilik bu kadar. Umarım daha ilerilere götürebiliriz.

2 comments:

Mustafa Tan said...

Selam Oğuz,

"Confluence'un web sayfası olarak kullanılamıyor" yorumuna pek katılamayacağım. Pek de güzel kullanılıyor :)

Örneğin http://codehaus.org Confluence üzerinde çalışıyor.

Hatta forumlarda "Stop using Confluence as WebSite CMS Tool" gibi yazılar bile çıkıyor :)

http://agylen.com/2005/03/15/using-confluence-as-a-website-cms-tool-why-not/

oguzdag said...

Selam Mustafa,

Uzun süredir, senden ses duyamıyorduk, neyse konu Atlassian olunca bazı şeyleri senden duymak daha faydalı oluyor :)

Söylemek istediğim "Confluence Web sayfası olmaz"dan öte, Twiki'nin daha iyi web arayüzü işini görebileceği idi... Zaten yazımda bunun olmadığından öte yetersizliğinden bahsettim..

Bir de Codehaus'un sayfasının Confluence ile yapıldığına dair herhangi bir şey bulamadım. Eğer o sayfa Confluence ile kolayca yapılabiliyorsa ben yanılıyorum demektir, çünkü benim istediğim de o tarz bir yapı. Ama yazılanlara göre bu sayfaların içerikleri Confluence tarafından yönetiliyor ki, bu da tamamen farklı bir durum.