Thursday, August 16, 2007

Confluence içerisinde WYSIWYG Editör sorunu

Geçenlerde düşünüyordum da Blog yazmak ile Wiki sayfası hazırlamak birbirine o kadar yakın gibi görünen iki kavram ki... Zaman zaman bunların içeriklerini birbirine karıştırabiliyoruz. Ben de düşündüm ve bir confluence kurup diğer referanslarımı buraya atmaya karar verdim.

Confluence ile ilgili daha fazla bilgiyi Mustafa Tan'ın "Confluence-I" adlı yazısında bulabilirsiniz.

Biraz download biraz uğraşıdan sonra Confluence hazırdı. Tomcat'i çalıştırdım, ve confluence'a ilk adımımı attım.. Karşıma çıkan adım adım kurulumdan sonra admin hesabı yaratılmış bununla sisteme girilmiş demo bir space üzerinde bulunuyordum. Birkaç gün editledim, karıştırdım, ama bir süre sonra birşeylerin yokluğunu hissetmeye başladım. Sonra farkettim ki WYSIWYG (What You See Is What You Gain) editörüm yoktu, sadece wiki markup language ile editleme yapıyordum. Garip olan buna yabancı olan birinin bunu bir hata olarak görmeyip devam edebileceği ihtimali idi.

Neyse, biraz araştırmadan sonra bununla ilgili bir forum kaydı buldum (okumak için tıklayın). Burada dediğine göre kurulum esnasında oluşan bir problemden dolayı atlassian-bundled-plugins.zip dosyasını açması gereken yere açmıyormuş, hatta bununla ilgili bir de issue varmış (CONF-7750). Tabi bu dosyayı bulmak zor olmadı, çünkü confluence'i download ederken war/ear şeklinde olanı indirmiştim ve unzip ettiğim klasör içerisinde buldum. Bunu alıp Confluence'in data klasöründe bundled-plugins klasörüne açtım (bir hayli jar var) ve tomcat'i restart ettiğimde artık confluence wiki sayfalarımı Ne Görüyorsan Odur editörü ile editliyebiliyordum.

Başka daha garip bir durum ise o kadar jarı bundled-plugin'ine açamadığına göre acaba daha başka neleri göremiyordum.

0 comments: